Bel +31(0)416 322 933
Of stuur ons een bericht

Onze aanpak

KENNISMAKING EN INTAKE We maken het niet ingewikkeld. Gun uzelf 20 minuten om naar ons inspirerende verhaal te luisteren. Hierna bent u aan zet of u meer van ons wilt weten.

ONDERZOEK Elke opdracht begint met gedegen onderzoek. Wat is de perceptie van het winkelende publiek? Wie zijn de doelgroepen? Wie wil je aantrekken? Hoe zit het met concurrentie? Welke toegevoegde waarde heeft het winkelgebied op de omgeving en hoe kan de binding met de doelgroep worden versterkt? EventZ Retail maakt altijd eerst een duidelijke analyse als basis voor het communicatie- en promotieplan voor winkelgebieden.

STRATEGIE & DOELGROEPANALYSE Het winkelende publiek is divers. Op wie moet de communicatie zich richten? Zijn de promoties herkenbaar en bereikbaar voor de doelgroep? Om per doelgroep de geschikte communicatie-strategie en retailpromoties vast te stellen hanteert EventZ Retail de Mosaic-segmentatie van Experian.

PLAN COMMUNICATIE ON/OFFLINE Elk communicatieplan is afgestemd op de doelgroepen. Gericht op de fysieke omgeving van het winkelgebied. Gesegmenteerd per profiel van de shopper, op de ondernemers en op de lokale bevolking rond het winkelgebied. Met inzet van een breed scala aan print, lokale mediakanalen, social media en ons unieke winkelcentrum websiteconcept. Daarbij heeft het vergaren van datagegevens van het winkelpubliek een belangrijke rol.

PLAN WINKELPROMOTIES EN EVENEMENTEN EventZ Retail ontwikkelt vooral promoties die ’naar binnen gekeerd’ zijn. Acties waarbij een groot deel van het promotiebudget weer terugvloeit naar de ondernemers. En dus weer direct omzet oplevert in de winkels. De veelzijdigheid van onze winkelpromoties is enorm; van simpele spaaracties tot online prijzenfestivals. Evenementen die geschikt zijn gemaakt per doelgroep. Met als doel het creëren van beleving en shoppers te binden aan het winkelgebied.

OFFERTE EN JAARKALENDER Omdat EventZ Retail het promotiebudget zoveel mogelijk ‘terugrekent’ naar de retailers zijn de offertes scherp en transparant. Geen onverantwoorde uitgaven die de retailers uiteindelijk niets opleveren. De offerte wordt in een overzichtelijke jaarkalender opgesteld die eenvoudig inzage geeft van het maandeljkse budget en de planning van de uitvoering van het communicatie- en promotieplan.

ORGANISATIE EN UITVOERING EventZ Retail maakt plannen met passie en met uiterste zorgvuldigheid. Alle evenementen worden door EventZ Retail volledig geregisseerd en van A tot Z georganiseerd en uitgevoerd. Van aanschaf van materialen tot de PR en communicatie van het evenement. EventZ Retail ontzorgt hierbij volledig de retailers. Onze opdrachtgevers zeggen niet voor niets EZ does it!

SERVICE & AFTERSALES Omdat wij ook als ondernemers denken snapt EventZ Retail dat korte lijnen en goede bereikbaarheid belangrijk is. Daarom is er altijd iemand bij EventZ Retail 24/7 beschikbaar tijdens de lopende projecten. Na de projectfase wordt ieder evenement geëvalueerd met de opdrachtgever. Omdat wij daarna nog betere ideeën kunnen ontwikkelen voor winkelbeleving.